12:27 | سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
توریست‌های ۷ کشور در "قلب ایران"

1396/08/13 16:30

دور جدید حرکت قطارهای گردشگری آغاز شد

توریست‌های ۷ کشور در "قلب ایران"

پایگاه خبری راد: بیست و دومین قطار گردشگری خارجی از صبح امروز حرکت خود را از تهران آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری راد، طبق اعلام شرکت راه‌آهن این تور گردشگری که با نام «قلب ایران» حرکت خود را برای دومین بار در سال جاری آغاز کرده، با هدف بازدید گردشگران اروپایی، آمریکایی و آسیایی برنامه ریزی شده است.

راه‌آهن اعلام کرده توریست‌های هفت کشور انگلستان، ایالات متحده آمریکا، روسیه، آلمان، استرالیا، فیلیپین و نروژ مسافران این قطار هستند. شهرهای تهران، مشهد، کرمان، یزد، اصفهان، شیراز، سعادت شهر، کاشان، اراک، شوشتر، شوش، ورسک و پل سفید میزبان این مسافران خارجی خواهند بود.

از چند سال قبل و با توجه به اجرایی شدن برجام و بهبود نسبی روابط ایران با کشورهای خارجی موج جدید ورود گردشگران به ایران آغاز شده و در این چارچوب حرکت قطارهای گردشگری با استقبال این گردشگران مواجه شده است. پیش از این ۲۱ قطار گردشگری در مسیرهای مختلف و با مدیریت شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی متفاوت وارد ایران شده بودند و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این فرآیند در آینده ادامه خواهد داشت.

ایران به دنبال آن است که با اتصال ریلی به مرزهای خارجی امکان برقراری قطارهای برنامه‌ای توریستی را به مبداهای دور و نزدیک در دستور کار قرار دارد و حتی در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی برای انجام حرکت قطارهای دائمی با کشورهایی مانند آلمان انجام شده که می‌تواند در آینده نزدیک نهایی شود.